top of page

שמירה על מוטיבציה ומיקוד במכירות: טיפים לבעלי עסקים קטנים

תמונת הסופר/ת: yana rizmanyana rizman

כבעל עסק קטן, מכירות יכולות להיות מרגשות ומאתגרות כאחד. כדי להצליח במכירות, חשוב לשמור על מוטיבציה ומיקוד, ולפתח גישה חיובית שיכולה לעזור לך להתגבר על מכשולים. במאמר זה, נעלה חמישה טיפים מרכזיים לשמירה על מוטיבציה במכירות:


1.התמקדות בצורך שלך להשפיע על הקהל שלך

מכירות עוסקות בהשפעה על אחרים ואנחנו חושבים שזה בעיקר אומר להתמקד אך ורק בהם, אבל הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא גם לתת במה ומקום לצרכים ולמוטיבציות שלך. על ידי הבנת המטרות והרצונות שלך, נוכל לתקשר בצורה יעילה יותר עם הקהל וליצור קשר חזק יותר שמושך לקוחות שמתאימים למה שאנחנו רוצים להפיץ ולהשפיע איתו. לעיתים רבות אנחנו נכנסים למלכודת הזו של התמקדות מלאה בצד של הלקוח, אבל מה איתנו? מה עם העסק שלנו? העסק הזה קם גם כדי שנוכל להגשים את עצמנו, לממש את הפוטנציאל שלנו אלו הן נקודות מאוד חשובות לזכור ולהתנהל מתוכן. את המוטיבציה אנחנו צריכים לחפש בתוכנו. נכון שפידבקים מלקוחות וסיפורי הצלחה מהעבר הן מעוררות מוטיבציה, אבל מהניסיון שלי כשהמוטיבציה היא פנימית ומחוברת לרצון להשפיע, הבערה שלה יותר יציבה ויותר נגישה.


2.תמיד עובדים עם מטרה או יעד בראש

שמירה על מטרה או יעד ברור היא גם כן יכולה לתת לנו מוטיבציה וממיקוד. בין אם מדובר בכמות מכירות, דד-ליין או לקוח מסוים, מטרה תשמור אותנו ממוקדים ועל המסלול, תפקס אותנו לפעולות שתומכות את המטרה ותרחיק רותנו מבזבוזי זמן ואנרגיה מיותרים. ההרגל הזה לעבוד מול יעד לא אומר שתמיד נשיג את היעד, אבל תמיד נשאף למשהו מאוד ספציפי. זה פשוט מעודד עשייה והנעה, וכמובן כשעברים את היעד זה גם כיף לא נורמלי.


3.לא לקחת דברים באופן אישי

שיחות מכירה יכולות להיות קשות ומאתגרות, וחשוב לא לקחת דברים באופן אישי. בין אם מדובר בדחייה ובין אם מדובר בלקוח קשה, נדרש חוסן מסוים שמאפשר לשמור על גישה חיובית ומקצועית, ולהתמקד במשימה העומדת על הפרק, במקום להתעכב על חוויות שליליות ואגו שלפעמים נכנס לתמונה. אלו הם שוחקי מוטיבציה. בעוד שמי שיודע לא לקחת את הדברים באופן אישי, מצליח להתנתק ולהתנער מהר יותר מאותן חוויות שליליות, ואפילו לא לתת להם לחדור ולהקשות עליו לנוע במהלכים הבאים.

לא לקחת באופן אישי הוא עקרון שמעיד מאוד על בגרות עסקית, והוא מאוד מקדם את המיינדסט לצמיחה, והתפתחות. (ממליצה מאוד להתחיל לשנן את המפשט הזה על בסיס יומיומי ואפילו לשלב אותו בשיחות עם אנשים בסביבה על מנת להגביר מודעות ולהטמיע את ההתנהלות הזו)


4.הפרדת התוצאה מהנתיב והפעולות שננקטו

מכירה יכולה להיות תהליך ארוך ומסובך, וחשוב להפריד את התוצאה מהדרך והפעולות שננקטו. על ידי התמקדות בצעדים ובפעולות הנדרשות להשגת הצלחה, ולא בתוצאה, אתה יכול לשמור על מוטיבציה וממוקד, ולהימנע מלהיות מיואש.


5.להעצים ולהחמיא לעצמך וליכולות שלך

לבסוף, חשוב להעצים ולהחמיא לעצמך וליכולות שלך. בין אם זה באמצעות דיבור עצמי חיובי, הצבת יעדים ברי השגה או חיפוש תמיכה והכוונה מאנשי מקצוע, נקיטת צעדים לבניית הביטחון העצמי שלך ופיתוח גישה חיובית יכולה לעשות את כל ההבדל בהצלחת המכירות שלך.


לסיכום, שמירה על מוטיבציה וממוקדת במכירות דורשת שילוב של נחישות, חיוביות ומודעות עצמית. על ידי התמקדות בצורך שלך להשפיע על הקהל שלך, עבודה תמיד עם מטרה או מטרה בראש, לא לקחת דברים באופן אישי, הפרדת התוצאה מהדרך והפעולות שננקטו, והעצמה והחמאה לעצמך וליכולות שלך, אתה יכול להשיג הצלחה ב מכירות והשגת היעדים שלך




16 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page